: : : : علمى : : : :

Sunday, November 14, 2004

خوشبختى داشتن دماغى سربالا!

سالانه صدها زن و مرد در ايران با پرداخت هزينه‌هاى گزاف بدن خود را به تيغ جراحى‌هاى پلاستيك مى‌سپارند تا زيباتر جلوه كنند.
نياز به زيبايى و زيباتر ديده شدن يك نياز طبيعى است؛ اما چرا داشتن دماغى سربالا و موهاى بور به شيوه زنان اروپايى ملاك برخى از زنان ايرانى براى زيبايى گرديده است؟ آيا زيبايى را كه يك پديده كيفى است مى‌توان تنها با معيارهاى كمّى، با مقياس ميليمترهاى بزرگى و كوچكى بينى، لب، سينه و قد و غيره سنجيد؟
خانم " شارلوته ويده من" خبرنگار هفته نامه دى تسايت چاپ آلمان در شماره اخير خود مطلب مفصلى را به ايران و شرايط زندگى امروزه مردم اين سرزمين اختصاص داده است؛ از جمله مسائل مورد توجه مطرح شده در اين مقاله مسئله رواج عمل هاى جراحى زيبايى و علاقمندى بسيارى از زنان در ايران به انجام اين نوع جراحى هاست.
او مى‌نويسد: »جاى تعجب دارد، اين واقعا نمى‌تواند طبيعتى باشد كه بينى بسيارى از زنان در اينجا شبيه به هم است؛ كوچك، سربالا، زيبا و بدون ارتباط با شخصيت فرد عمل شده! مناطقى در تهران وجود دارند، براى نمونه اطراف ميدان ونك، كه در آنجا بيشتر از محل هاى ديگر تابلو پزشكان جراح پلاستيك و متخصص پوست و مو و زيبايى بچشم مى‌خورند.
زنان جوان با نوار چسب زخمى روى بينى در حال خريد در خيابان ها و جلوى ويترين مغازه ها ديده مى‌شوند. جراحى پلاستيك بينى به عنوان عملى خلاف و منفى در جامعه ايران ديده نمى‌شود، به عكس، نوار چسب زخم روى بينى نشان دهنده وضعيت مالى خوب وداشتن امكانات مادى است؛ هزينه انجام عمل جراحى بينى و سينه و غيره در اينجا بسيار بالاست؛ از نقاط ديگر مورد توجه اين امر در تهران جام جم است؛ محلى كه در آن مجموعه‌اى از رستوران ها و كافه ها وجود دارند، همراه با عرضه غذا و نوشيدنى هاى مختلف، از ژاپنى تا ايتاليايى! در اينجا مى‌توان دختران شمال شهرى تهران را ديد، گاهى با سيگارى در دست، با دماغ هاى سربالا و عمل شده، شلوارهاى جين تنگ و مانتو ها و كفش هاى شيك و رنگى، از صورتى گرفته تا رنگ هاى ديگر.«
اين تصويرى است كه خبرنگار روزنامه دى تسايت از تهران امروز داده است؛ اخبار درباره افزايش بى سابقه انجام عمل جراحى‌هاى زيبايى در ايران بسيار زياد است؛ ايران جزء يكى از كشورهايى است كه بيشترين عمل جراحى هاى زيبايى در آن به انجام مى‌گيرد.
كوچك كردن بينى، بزرگ كردن لب، كوچك كردن شكم، بزرگ كردن سينه، گونه سازى، باريك كردن ران ها، كشيدن پوست، صاف كردن چروك صورت و غيره از جمله اقدامات رسيدن به زيبايى در برخى از زنان ايران است. جالب توجه است كه آقايان نيز از اين مد بى نصيب نمانده اند و گرايش به انجام تصحيح فرم بينى در آنان نيز افزايش يافته است.
اين مسئله در جامعه‌اى روى مى‌دهد كه عليرغم فشار براى پنهان نگاه داشتن خطوط بيرونى جسم و فرم بدن ، و يا شايد درست به همين دليل، در آن انتخاب معيارهاى ظاهرى به عنوان محك زيبايى برگزيده شده است؛ مى‌توان مشاهده كرد كه تلاش براى بدست آوردن اين نوع موازين زيبايى هر چه بيشتر سرعت مى‌گيرد و به مسابقه‌اى، حداقل براى برخى از زنان و مردان ، براى زيباتر جلوه كردن و همزمان براى پزشكان، در بدست آوردن ارقام نجومى درآمد هر چه بيشتر ناشى از اين جراحى ها، منتهى شده است.
وجود چنين معيارهايى براى زيبايى زنان به بافت تنگ نظرانه و مردسالارانه جوامعى بازمى‌گردد كه زن را درنبوغ و توانايى هاى ديگرش نمى‌بيند و ظاهر عروسكى را براى او بيشتر مورد توجه قرار مى‌دهد؛ اين مسئله درجايى اتفاق مى‌افتد كه معيار زيبايى در آن به معيارى كمّى بدل گريده است.
زيبايى يك كيفيت است، يك مجموعه، يك هماهنگى؛ هماهنگى ميان درون و برون؛ با تغيير ظاهرى نقاطى از بدن شايد بتوان بخشى از خواست زيبا جلوه كردن را براى مدت زمانى تأمين كرد اما بخش عمده آن باقى خواهد ماند. كسى كه معيارش را در مقياس زيبايى تنها در بخش ظاهرى آن محدود كند، از اطرافيان خود نيز خواسته است كه معيار كمّى را در مورد او مبناى قضاوت خود قرار دهند و خطر اين نوع معيار ايجاد توقع بالارونده و دائمى باز هم زيباتر شدن از خود و به طبع آن ايجاد نارضايتى پيوسته است.
اغلب پيش مى‌آيد كه كسانى كه خود را بدست چاقوهاى عمل جراحى زيبايى مى‌سپارند از نتيجه عمل كاملا راضى نيستندو فكر مى‌كنند كه برش يك ميليمتر كمتر يا بيشتر مى‌توانست آنان را زيباتر جلوه كند؛ به دنبال جراحى اول، عمل هاى بعدى و بعدى پيش مى‌آيند؛ اين مسلم است كه هر انسانى از ديدن زيبايى لذت مى‌برد، اما معطوف شدن تنها به ارزش زيبايى ظاهرى مى‌تواند ما را به دامان تبليغاتى بيندازد كه هر روز ضابطه جديدى را از ”انسان بودن“ براى ما تعيين مى‌كنند تا جايى كه هويت خود را رفته رفته به فراموشى بسپاريم.
مشكل را نمى‌توان و نمى‌بايد فقط در كسانى ديد كه خود را به دست تيغ جراحى‌هاى زيبايى مى‌سپارد و با تمام قوا سعى در جمع آورى هزينه هاى گزاف آن مى‌كنند؛ مشكل در جامعه ايست كه با توجه فوق العاده و غير طبيعى به معيارهاى ظاهرى، به بايدها و نبايدها بيرونى، محك سنجش زيبايى انسان ها را تغيير مى‌دهد و بويژه زنان جوان را از توجه به ارزش هاى درونى انسان دور مى‌سازد.
شيرين جزايرى – صدای آلمان

================================================




Friday, November 12, 2004

رفتار حيرت انگيز اسلام با زنان


آنچه در اين مقاله مد نظر می‌باشد آشکار سازی خوی بربريت اسلام در رفتار وحشيانه با زنان است.

۱- ابتدا بحث را با خود حضرت محمد بنيانگذار اين آيين جعلی شروع می‌کنيم؛ محمد با خديجه که ۱۵ سال از او بزرگتر بود ازدواج کرد؛ در آن زمان محمد فقط ۲۵ سال داشت؛ او سومين شوهر خديجه بود وقتی که خديجه با محمد ازدواج کرد يک بيوه بود؛ پس از اين ازدواج محمد از يک زندگی تجملی لذت برد.
ازدواج محمد با کارفرمای خود نشانگر ميل محمد به يک زندگی اشرافی است، که در اين زندگی اشرافی حتی رنج يک روز کار را بر خود متحمل نکند.

۲- خديجه در زمانی که محمد ۴۹ سال داشت از دنيا رفت؛ بين سنين ۴۹ تا ۶۳ سالگی محمد حداقل ۱۱ بار ازدواج کرد؛ اين مطلب به خوبی نشان می‌دهد که برخورد او با کانون ازدواج چگونه بوده است؛ برای او زنان چيزی جز وسيله‌ای برای ارضاء نيازهای شهوانی او نبوده‌اند؛ ازدواج با ۱۱ زن نشانگر اشتهای سيری ناپذير او به مسائل جنسی است.

۳- همسر مورد علاقهُ او عايشه بود که در آن زمان تنها ۶ سال داشت؛ ازدواج محمد با يک دختر ۶ ساله آشکارا نشان می‌دهد که محمد نه تنها يک زن باز بود بلکه بچه باز هم بود.

۴- پسر خواندهُ محمد زيد با زينب دختر جهش ازدواج کرده بود، اما محمد روزی او را در لباس منزل ديد؛ زيبايی زينب به ناگاه محمد را منقلب ساخت، و به او تمايل پيدا کرد؛ زيد اين بردهُ آزاد شدهُ خدمتگذار به خوبی موقعيت را دريافت، و بدون تامل به خاطر عشق به اين بانی خير همسر خود را به او تقديم کرد.
محمد به حرمسرای خود قانع نبود و با عروس خود نيز ازدواج کرد؛ پسر خوانده‌اش که يک دنباله رو مخلص پيامبر بود از طلاق دادن همسرش خشنود بود، چه پدر شوهر گرانقدری !! يک مدل برای همهُ پدر شوهرهای دنيا!!!!
محمد هر چه را که به آن مبادرت می‌ورزيد موعظه می‌کرد؛ اين موعظه‌ها توسط آيه‌ها و احاديث زير تاکيد می‌شود.

بياناتی از قرآن دربارهُ زنان:

سورهُ بقره آيه ۲۳: زنان شما کشتزار شمايند؛ هر زمان و به هرطريق که خواستيد به کشتزار خود نزديک شويد. در اينجا می‌توانيد ببينيد که اسلام چه نيکو با زنان رفتار می‌کند؛ زنان به عنوان کشتزاری معرفی می‌شوند که به وسيلهُ مردان کاشته می‌شوند؛ چه افتخاريست برای يک زن مسلمان!

سورهُ نساء آيه ۳۴: مردان را بر زنان حق تسلط و نگهبانی است؛ به واسطهُ آن برتری که خدا بعضی را بر بعضی مقرر داشته است؛ و هم به واسطهُ آن که مردان بايد از مال خود به زنان نفقه بدهند؛ پس زنان شايسته و مطيع آنهايند که در غيبت حافظ حقوق شوهرانشان باشند، و آنچه را خدا به حفظ آن امر فرموده نگه دارند، و زنانی که از مخالفت آنان بيمناکيد ابتدا آنها را موعظه کنيد اگر مطيع نشدند از خوابگاه آنها دوری کنيد، باز مطيع نشدند به زدن آنها را تنبيه کنيد؛ چنانچه اطاعت کردند ديگر هيچگونه ستم بر آنها روا نداريد؛ همانا خدا بزرگوار و عظيم‌الشان است.

اولين نکته‌ای که در اينجا حائز اهميت است اين است که قرآن آشکارا می‌گويد مردان برتر از زنان هستند؛ دوم اينکه اسلام به مردان آموزش می‌دهد که زنان را با رفتار وحشيانه و ارعاب کنترل کنند.

سورهُ نسا آيه ۱۵: زنانی که عمل ناشايست انجام دهند ۴ شاهد مسلمان بر آنها بخواهيد؛ چنانچه شهادت دادند آنها را در خانه نگه داريد تا زمان مرگشان فرا رسد.

سورهُ نسا آيه ۱۶: اگر در ميان شما دو مرد مبادرت به عمل زشتی کردند؛ هر دو را مجازات کنيد؛ اگر توبه کردند آنها را به حال خود واگذاريد.
همانطور که می‌بينيد هر گونه خلاف جنسی زنان مجازات مرگ به دنبال دارد، اما انحراف مردان از طرف خدا قابل بخشش است.

سورهُ نور آيه ۶: آنان که به زنان خود نسبت زنا بدهند و بر اين ادعا جز خود شاهدی نداشته باشند چهار بار سوگند بخورند.
در اينجا می‌بينيد که يک مرد می‌تواند به راحتی به زنش تهمت بزند و طبيعتاً او را به مرگ محکوم کند و فقط کافيست که ۴ مرتبه شهادت ياد کند که گفتار او صحيح است، اما از طرف ديگر زنان چنين حقی را در اسلام ندارند.

بياناتی از حديث تيرمزی و ديگران:

۱- اگر زنی مرتکب عمل زشتی بشود شوهرش حق دارد او را کتک بزند، اما نبايد استخوان او را بشکند؛ زن نبايد کسی را که شوهرش دوست نمی‌دارد به منزل راه دهد، ولی حق دارد که از شوهرش انتظار نفقه داشته باشد.(ت. ر.ص۴۳۹)

۲- برای زن ممنوع است که در زمانيکه آرايش کرده يا لباس نيکو پوشيده کسی غير از شوهرش او را ببيند.(ت.ر.ص۴۳۰)

۳- اگر زنی به مسافرتی برود که سه روز يا بيشتر به طول کشد، ايمانش زايل می‌شود، جز اينکه شوهر يا پدر يا پسرش در اين سفر او را همراهی کنند.

۴- يک زن بايد خود را حتی در حضور پدر شوهر، برادر و ديگر ذکور بپوشاند.(ت. ر ص۴۳۲)

۵- برای يک زن ممنوع است که بدون اجازهُ شوهر پولی را صرف افراد نيارمند بکند يا برای دوستانش ميهمانی بگيرد(ت.ر.ص۲۵۶)

۶- يک زن نبايد بدون اجازهُ شوهرش نماز اضافی (نافله) بخواند يا اينکه روزه بگيرد (به جز ماه رمضان)

۷- اگر سجده به غير از خدا قانونی بود زنان بايستی بر شوهرانشان سجده کنند.

۸- اگر مردی نياز جنسی داشت زن بايد فوراً خواستهُ او را اجابت کند اگر چه در حال پختن نان در کوره باشد.(ت.ر.ص۴۲۸)

۹- ازدواج زن با يک مرد قائم به ذات نيست بلکه اختياری است؛ اين به اين معنی است که اگر پدر شوهر به شوهرش گفت زنت را طلاق بده بايد حرفش را گوش کند.

۱۰- اگر زنی در خواست طلاق کند بدون اينکه دليل عادلانه‌ای داشته باشد، به بهشت وارد نخواهد شد.(ت. ر.ص۴۴۰) بر عکس مردان می‌توانند هروقت بخواهند زنشان را طلاق بدهند.

۱۱- اکثر زنان به جهنم خواهند رفت(مسلمان .ص ۱۴۳)

۱۲- اگر مردی همسرش را به بستر بطلبد و او امتناع کند مورد لعن و نفرين فرشتگان قرار خواهد گرفت، و دقيقاً همين امر برای زنانی که شوهر را در بستر تنها بگذارند به وقوع خواهد پيوست.(بخاری . ص ۹۳)

۱۳- زنانی که از شوهرانشان قدردانی نمی‌کنند در وسط جهنم خواهند بود؛ اگر زنی به شوهرش بگويد من هرگز چيز خوبی از تو نديدم ناسپاسی است(بخاری. ص ۹۶)

۱۴- به چند طريق است که زن مالکيت بر جسم خود ندارد؛ حتی شيری که در سينه‌های او جاری است به شوهرش تعلق دارد؛ او حتی مجاز نيست که تنظيم خانواده را رعايت کند( بخاری .ص ۲۷)

بياناتی از کتاب حديث صحيح مسلمان:

فصل ۵۴۰: پيامبر گفت زنی را ديد که به شکل شيطان در رفت و آمد بود، و مجذوبش شد؛ او به پيش همسرش زينب رفت و در حاليکه چرمی را دباغی ميکرد با او آميزش کرد، و آنچه در قلبش بود بيرون ريخت.

فصل ۵۵۸: پيامبر گفت اگر مردی زنش را به بستر بطلبد و ا و نياييد، و شوهر شب را به صبح رساند در حاليکه از او عصبانی است، فرشتگان تا صبح او را لعنت فرستند؛ آنکه در آسمان هاست از او ناراضی است تا زمانيکه شوهرش از او راضی شود.

فصل ۵۷۶: پيامبر گفت زن از يک دنده خلق شده است و به هيچ طريقی برای تو راست نخواهد شد.

انور شيخ نويسندهُ کتاب اسلام يک جنبش ملی عرب، می‌گويد: به نظر می‌رسد که دکترين اسلام در مورد زنان اين است که زنان از پايه نابکارند و مردان بايد دائم آنها را تحت نظر بگيرند؛ آنها نبايد هرگز به حال خود وا گذاشته شوند.

در حقيقت در حديث ديگری موقعيت زنان را بی پرده چنين بيان می دارد: " من مصيبتی مضرتر از زنان برای مردان به جا نگذاشتم"

فصل ۶۱۹: فروش سگ و گربه (به جز اينکه سگ برای کار باشد) و امرار معاش توسط فاحشه‌ها ( به جز غير مسلمانان ) ممنوع می‌باشد.
اين حديث مهاجمين مسلمان را تشويق می‌کند تا زنان غير مسلمان را برای لذت جويی خود به فاحشه تبديل کنند، چون فاحشگی غير مسلمانان ممنوع نشده است؛ در طول تاريخ از اين مثالها به فراوانی می‌بينيم.

فصل ۱۱۴: پيامبر گفت اکثر جمعيت جهنم را زنان تشکيل می‌دهند؛ از ديد اسلام خوی اکثر زنان شيطانی است و جايگاه آنان جهنم است.

مالک ۳۶۲:۱۲۲۱: ابن فهد گفت: " من چند کنيز دارم که از زنانم بهتر هستند، ولی دوست ندارم آنها حامله بشوند، آيا می‌توانم موقع انزال خود را عقب بکشم؟ " حجاج گفت: " آنها مزرعه‌های تو هستند اگر دوست داری آنها را آبياری کن و اگر دوست نداری آنها را خشک نگه دار"

سه حديث بعدی در ارتباط با يکديگرند:

مالک ۳۶۴:۱۲۳۴: اگر زنی به کودکی شير دهد او مادر رضاعی طفل می‌شود و شوهرش پدر رضاعی او، اگر مردی دو زن داشته باشد و يکی از آنها به دختری شير دهد و ديگری به پسری، اين پسر و دختر نمی‌توانند با يکديگر ازدواج کنند چون پدر رضاعی آنها يکی است.

حديث بعدی متضاد حديث قبلی است:

مالک ۳۶۴:۱۲۳۹: قانون خويشاوندی رضاعی فقط در مورد کودکان زير دو سال کاربرد دارد، اما مرد به بلوغ رسيده که از شير زنی تغذيه کرده شامل اين ارتباط رضاعی نمی‌شود.

حديث بعدی را با دقت بخوانيد:

مردی از عمر پرسيد: زنم سرخود به کنيزی که با او هم خانه بودم از شير خود خورانده، حالا نسبت من به اين کنيز چگونه است؟
عمر گفت زنت را تنبيه کن و به طرف کنيزت برو.

چه چيز بيشتری در بارهُ اين آيه های طلايی قرآن و احاديث روشن که هدايتگر مسلمانان حقيقی است بگويم؟

غزالی متفکر معروف اسلامی ۱۸ درد و رنج برای زنان در اسلام برمی‌شمرد که مسبب آنها نافرمانی حوا در بهشت می‌باشد؛ اين ليست آشکارا موقعيت زنان را در اسلام نشان می‌دهد، و همچنين نشان می‌دهد که که سنت‌های اجتماعی در دين اسلام چقدر عقب افتاده هستند؛ در اينجا اسلام تا آنجا پيش می‌رود که حتی حاملگی و درد زايمان را مجازاتی از طرف خدا برمی‌شمارد. آيا اينچنين است خداوند رحمان و رحيم؟

اين ۱۸ مجازات عبارتند از:

۱- عادت ماهانه
۲- زايمان
۳- جدايی از پدر و مادر و ازدواج با يک غريبه
۴- حاملگی
۵- نداشتن اختيار خود
۶- بهره‌مندی از ميراث کمتر
۷- نداشتن حق طلاق و قادر به طلاق نبودن
۸- اينکه مردان مجازند تا ۴ زن اختيار کنند اما زنان تنها می‌توانند يک شوهر داشته باشند
۹- اينکه بايد در خانه محصور باشند
۱۰- اين حقيقت که بايد در بيرون از خانه سرهايشان را بپوشانند
۱۱- اين حقيقت که شهادت دو زن برابر است با شهادت يک مرد
۱۲- ديگر اينکه او نبايد بدون همراهی يکی از خويشاوندان نزديک از خانه بيرون رود
۱۳- و اين حقيقت که مردها برای نماز جمعه و تشييع جنازه می‌توانند بروند اما زنان نميتواند
۱۴- عدم توانايی آنها در حاکم و قاضی شدن
۱۵- اين حقيقت که شايستگی ۱۰۰ جزء دارد تنها يک جزء آن به زنان نسبت داده شده و ۹۹ تای بقيه به مردان نسبت داده شده است
۱۶- اين که اگر زنی به هرزگی تن دهد در روز قيامت مجازات او نصف مجازات ديگران خواهد بود(به نظر من مصداق اين حديث آيه ۲۵ سورهُ نسا هست که می‌گويد کنيزان اگر خلافی انجام دهند مجازات آنها نصف مجازات زنهای آزاد است. مترجم)
۱۷- اين حقيقت که اگر شوهرانشان آنها را طلاق بدهند بايد ۳ ماه يا سه گذر عادت ماهانه را صبر کنند
۱۸- اين حقيقت که اگر شوهرشان بميرد قبل از ازدواج بايد ۴ ماه و ۱۰ روز صبر کنند.

اين تنها گوشه‌ای از حقايقی است که در بارهُ سرشت واقعی اسلام بيان شده است.

برگرفته از سايت ايرانيان خردگرا

¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬




Thursday, November 11, 2004

دستور العملهاى مهم در هنگام ابتلا به سرماخوردگى

ويروسهاى بيمارى سرماخوردگى اغلب بى خطر اما بسيار مزاحم و آزار دهنده اند؛ با رعايت ۵ نكته ساده، ميتوان بسادگى و با سرعت، از شر اين بيمارى و اثرات آن رهائى يافت.

آبريزش بينى و مسدود شدن كامل آن بر اثر ورم مخاط بينى در هنگام سرماخوردگى مشكلات بزرگى هستند كه بدون اغراق ميتوان ادعا كرد هيچكس تا بحال از آنها در امان نبوده است؛ اين نشانه‌ها حاكى از آنند كه بينى شما در حال مبارزه بر عليه ويروسهاى سرماخوردگيست.
ويروسهاى مولد سرماخوردگى كه در۱۵۰ گونه متفاوت يافت ميشوند، در بافت مخاط بينى فرد بيمار جاى گرفته وموجب اين ميگردند كه اين اندام ناگهان ترشحات بيشتر و غليظترى را توليد كند؛ مژكهاى ريزى كه بر سطح مخاط بينى وجود دارند و مامورانتقال مواد زيان آور به اندامهاى دفع كننده آنهادر درون بدن هستند، در اين حالت، ديگر تاب تحمل اين بار اضافى، يعنى ترشحات بيش از حد را نميآورند؛ بنابراين ترشحات مزبور به سمت پائين و بسوى خارج جارى ميگردند.

بيمارى سرماخوردگى، آزار دهنده است اما، اغلب خطرناك نيست؛ برخلاف اين ويروسهاى بيمارى آنفولانزا هستند كه، در صورت آلوده شدن بدن به آنها، ميتوانند بيماريهاى شديد و حتى كشنده‌اى را موجب گردند؛ تنها در كشور آلمان طى زمستان گذشته ۲۰ هزار نفر بر اثر اين بيمارى جان سپردند.
يك بيمارى سرماخوردگى ساده، تنها در موردى ميتواند ايجاد اشكال كند كه باكتريها در مخاط بينى، كه طى بيمارى در حالت تضعيف شده ميباشد، نفوذ كرده و به گسترش خود مشغول شوند؛ باكتريها قادرند به ديگر حفره هاى موجود در اطراف بينى يا به درون گوش ميانى راه يافته و در آنها بروز عفونتهاى دردناك را موجب گردند؛ اما با رعايت چند نكته ساده ميتوان از اين خطر جلوگيرى كرد.

براى پاكيزه كردن بينى بايد از يك دستمال تميز استفاده كرد. براى انجام صحيح اينكار بايد يكى از سوراخهاى بينى را بسته نگاه داشته و با هواى درون بينى ترشحات موجود را به بيرون راند؛ سپس همين عمل را با سوراخ ديگر تكرار ميكنيم؛ به اين ترتيب ميتوان مانع از آن شد كه فشارى بيش از حد در درون بينى بوجود آيد؛ چرا كه بر اثر آن باكتريها ميتوانند به درون حفره‌هاى جانبى استخوانهاى مشبك اطراف رانده شده و به تكثير خود بپردازند؛ در صورتى كه ترشحات بينى غلظت زيادى داشته باشند، بايد از گرفتن بينى به اين طريق خوددارى كرد؛ در غير اين صورت حتمآ نتيجه عكس حاصل ميگردد.

دوش گرفتن سوراخهاى بينى يا به عبارتى پاكيزه كردن آنها با كمك آب پاكيزه و دستگاههاى مخصوص اينكار، يكى از روشهاى قديمى و موثر درمانى، براى رفع اثرات ناگوار بيمارى سرماخوردگيست. دستگاههاى مورد نياز را ميتوان در داروخانه‌هاى معتبر تهيه كرد. ساختمان اين دوشهاى كوچك به اين صورت است كه، در انتهاى لوله دوش، برجستگى اى به شكل يك زيتون وجود دارد كه، در درون سوراخ بينى جاى ميگيرد؛ به اين ترتيب لوله مزبور ديگر نميتواند بيش از حد، وارد سوراخ بينى شده و مخاط آنرا مجروح سازد. به پيشنهاد پزشكان، براى رسيدن به نتايج مطلوب، ميتوان از يك محلول ويژه آب نمك بسيار رقيق، در حد ۹ دهم درصد استفاده كرد. محلولى كه با نمك طعام عادى تهيه شده باشد، ممكن است باعث خشكى بيش از حد مخاط بينى گردد. عمل شستشو، بايد ۳ بار در روز تكرار شود.

داروها و مواد طبى گياهى، ميتوانند در تالم آثار آزار دهنده بيمارى سرماخوردگى بسيار موثر واقع شوند؛ اين مواد گياهى، بصورت غير مستقيم، با ميكروبهاى بيمارى زا به مبارزه ميپردازند؛ به اين ترتيب كه باعث فعالتر شدن بدن شخص بيمار، در ترميم بافتهاى صدمه ديده ميگردند.
يكى از ساده ترين اما موثر ترين كارها براى پيشگيرى از ابتلا به سرماخوردگى شستن دستهاست؛ چرا كه بيشترين تعداد ويروسها بر روى دستهاى ما جاى ميگيرند.
آخرين نكته مورد توجه، استفاده از هواى آزاد است؛ زيرا هواى پاكيزه خارج، به نسبت هواى درون اتاق، از رطوبت بيشترى برخوردار است و به كار مخاط بينى كمك ميكند، تا ميكروبهاى بيماريزا را سريعتر از بدن خارج سازد.
امر ديگرى كه بايد به آن توجه كرد اين است كه، پاهاى خود را گرم نگاه داريم، زيرا سرد شدن پاها، باعث كاهش گردش خون در مخاط بينى و در نتيجه تضعيف قواى دفاعى بدن ميشود.
در پايان بايد تذكر دهيم كه اگر بيمارى سرماخوردگى، پس از گذشت يك هفته بهبودى نيافت بايد حتمآ به پزشك مراجعه كرد.

نگين كروئى - صدای آلمان


%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%




Tuesday, November 09, 2004

سالانه يک هزار و ۶۶۰ جوان درايران خودکشی می‌کنند

براساس اطلاعات به دست آمده از يک بررسی ۵ ساله در مورد خودکشی جوانان در کشور، سالانه بطور متوسط يک هزار و ۶۶۰ جوان خودکشی کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران تحقيق ملی صورت گرفته از جوانان زير ۲۵ سال استانهای مختلف کشور نشان می‌دهد که بيشترين ميزان خودکشی، متعلق به استانهای ايلام و کرمانشاه با حداقل ۶ و ۱۷ نفر در هر صد هزار نفر جمعيت و کمترين در استان سيستان و بلوچستان با کمتر از يک تا يک در هر صد هزار نفر بوده است.
ميزان خودکشی جوانان در تهران نيز کمتر از يک تا ۲ جوان در هر صد هزار نفر گزارش شده است.

نتايج اين بررسی‌ها حاکيست که خودکشی در ميان جوانان مجرد بيش از جوانان متأهل است، زيرا جوانان متأهل به دليل وابستگی‌های خانوادگی و احساس مسئوليت، کمتر خودکشی می‌کنند، اما ميزان خودکشی زنان جوان متاهل بيشتر از دختران مجرد است.

به گزارش ايسنا بر پايه همين نتايج، طی سالهای مورد بررسی، بطور متوسط از هر صد هزار جوان ۵ نفر خودکشی کرده‌اند که در مقايسه با خودکشی در ساير کشورها، ايران رتبه چهل و سوم را از ۴۵ کشور جهان داراست.
همچنين در ايران خودکشی جوانان در بين گروه‌های سنی ۱۵ تا ۲۴ سال، بيشتر از سنين ديگر و به دلايلی همچون «ماجراجويی»، «تحمل کمتر»، «مشکلات دوران گذار از نوجوانی به جوانی»، «عدم ثبات فکری، اجتماعی، شغلی و اقتصادی»، «توقعات فزاينده» گزارش شده است.

برگرفته از" پايگاه اطلاع رسانی پزشکی" ايران

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



نخست وزير عراق: حمله به تروريستهای اسلامی